Σελίδες

'Να διδάσκεται η τουρκική γλώσσα' ζητούν μουσουλμάνοι της Ρόδου

Το Τζαμί του Ιμπραήμ Πασά στην Μεσαιωνική Πόλη
Επανέρχεται με δηλώσεις του στο ‘Rhodes Times’ στις αρχικά εκφρασθείσες προτάσεις του, για διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας στα σχολεία στην Ρόδο, ο  Πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου ‘Αδελφοσύνη’ στη Ρόδο κ. Μεχμέτ Ζαμαντάκης.
Όπως είχε γράψει το ‘Rhodes Times’ σε σχετική συνέντευξη, ο κ. Ζαμαντάκης (5/11/12 - http://rhodestime.blogspot.gr/2012/11/blog-post_5.html) είχε δηλώσει μεταξύ άλλων: «Γιατί να μην έχουν το δικαίωμα να μάθουν τα δικά μας παιδιά την γλώσσα μας; Θεωρώ ότι κάποτε πρέπει να εισαχθεί η τουρκική γλώσσα στα σχολεία».
Με αφορμή την ψήφιση της τροπολογίας από το Ελληνικό Κοινοβούλιο για τους ‘Ιμάμημες’ στη Θράκη, ο πρόεδρος του συλλόγου των Μουσουλμάνων της Ρόδου, κλήθηκε να σχολιάσει τις εξελίξεις, υπογραμμίζοντας:
«Η περίπτωση της Θράκης και της Ρόδου είναι δύο διαφορετικά πράγματα. η Ρόδος είναι κοινότητα. Ωστόσο, η δική μας θέση παραμένει η ίδια ως προς το αίτημα να εισαχθεί το μάθημα της τουρκικής γλώσσας στα σχολεία της Ρόδου».

Παραμένει ‘διχασμένη’ η κοινότητα των μουσουλμάνων
Την ίδια ώρα, αναστάτωση συνεχίζει να επικρατεί στους κόλπους της μουσουλμανικής κοινότητας στο νησί, με αφορμή τον διορισμό του νέου Ιμάμη από την Ελληνική Πολιτεία, κ. Καρά Αλί Χασάν, ο οποίος δεν τυγχάνει ολοκληρωτικής αποδοχής των μουσουλμάνων της Ρόδου. Μάλιστα, είχαν σημειωθεί επεισόδια όταν είχε δεχτεί επίθεση και είχε ξυλοκοπηθεί από 2 άτομα τον περασμένο Νοέμβριο με συνέπεια να οδηγηθεί η υπόθεση στα δικαστήρια ύστερα από υποβολή μηνύσεων. Ο ένας εκ των δύο κατηγορουμένων απελάθηκε στην Τουρκία μετά την καταδίκη του για το επεισόδιο (όντας κάτοικος Ξάνθης).
Ο αντιδρώντες στον διορισμένο Ιμάμη υποστηρίζουν άλλον Ιμάμη, προερχόμενο από την Κομοτηνή, ο οποίος ζει στην Ρόδο εδώ και πολλά χρόνια και εκτελούσε τα καθήκοντά του –αλλά δεν ήταν διορισμένος από την Ελληνική Πολιτεία.
Να σημειωθεί ότι η πολυάριθμη κοινότητα των μουσουλμάνων της Ρόδου ασκεί τις θρησκευτικές της υποχρεώσεις σε ένα τζαμί, αυτό του Ιμπραήμ Πασά στην Μεσαιωνική Πόλη όπου γίνεται προσευχή κάθε Παρασκευή.
Τον τελευταίο καιρό όμως και ύστερα από τα επεισόδια με το νεοδιορισμένο Ιμάμη, η ηρεμία δεν έχει επανέλθει. (http://rhodestime.blogspot.gr/2012/11/blog-post_1929.html
Μάλιστα, πολλοί από τους αντιδρώντες εξακολουθούν να μην προσέρχονται στο Τζαμί, λόγω του διορισμού του Καρά Αλί Χασάν.

Παραμένει η ανησυχία
Την ίδια ώρα, αυξάνονται οι ανησυχίες σχετικά με την προσπάθεια κάποιων ‘κέντρων’ να επιβάλουν το ‘μοντέλο της Θράκης’ και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας όπου υπάρχουν κοινότητες μουσουλμάνων. Δημοσιεύματα αναφέρουν ότι παρά το γεγονός ότι το καθεστώς των μουσουλμάνων Ελλήνων πολιτών της Ρόδου και της Κω δεν διέπεται από τη Συνθήκη της Λωζάνης -άρα δεν υπάρχει εκεί αναγνωρισμένη μειονότητα- κύκλοι ελεγχόμενοι από την Άγκυρα και το τουρκικό προξενείο Ρόδου προσπαθούν να επιβάλουν τετελεσμένα. Δημοσιογραφικές πηγές αναφέρουν ότι η αντιπαράθεση που ξέσπασε πέρσι με αφορμή την υπόθεση του Ιμάμη της Ρόδου οφείλεται στην ανεξέλεγκτη δράση τού κ. Μέτσο Ιλτέρ, ο οποίος έχει σταλεί στη Ρόδο από τον ψευδομουφτή Ξάνθης κ. Αχμέτ Μετέ για την κάλυψη των θρησκευτικών αναγκών των μουσουλμάνων. Ο κ. Ιλτέρ, αν και δεν αναγνωρίζεται από την ελληνική Πολιτεία, παρεμπόδιζε συστηματικά τη δραστηριότητα του επίσημου Ιμάμη έχοντας την ξεκάθαρη υποστήριξη τουρκικών κύκλων. 


Ένα είναι το σίγουρο: ότι η υπόθεση πλέον εμφανίζεται πολύ σοβαρή σε μια τόσο ευαίσθητη περιοχή όπως τα Δωδεκάνησα και είναι η ώρα, η πολιτεία να αναλάβει με την σειρά της, τις ευθύνες της γιατί οι συνέπειες θα είναι απρόβλεπτες.

Πέγκυ Ντόκου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου